Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of the arts --- ballet --- danseducatie --- Theatrical science --- Ballet dancing.
Choose an application
Didactics of the arts --- Aesthetics of art --- esthetica --- kunst
Choose an application
Didactics of the arts --- photography [process] --- fotografie --- fototechniek --- Photography --- photographic techniques
Choose an application
Art objects. --- Museums --- Object-teaching. --- Educational aspects. --- collectie --- museum --- Museology --- Didactics of the arts --- museology --- objects --- publiekswerking --- collectie. --- museum.
Choose an application
Didactics of the arts --- Drawing --- History --- drawing techniques --- Art --- Goeree, Willem --- Watercolor painting --- Dessin --- Peinture à l'eau --- Technique. --- Technique --- Goeree, Willem, --- Peinture à l'eau --- kunstliteratuur --- tekenonderricht
Choose an application
Deze gids is het eindresultaat van een project waarbij mensen uit het onderwijs en de cultuursector de koppen bij elkaar staken om op zoek te gaan naar een "geschikte formule" om cultuureducatie aan te pakken in de klassen. Het resultaat mag gezien worden: hoe kan je uiteenlopende thema's aanpakken, wat zijn de voor- en nadelen van bepaalde formules, met welke "deelfacetten" moet je rekening houden bij bepaalde onderdelen van je educatiepakket (vergeet bijvoorbeeld je doelpubliek niet bij een rondleiding), ... Een pracht van een praktisch gidsje waarmee een heel uiteenlopende groep mensen (gidsen, leraars, museummedewerkers, vrijwilligers, ...) aan de slag kan om bepaalde groepen kennis te laten maken met bepaalde culturele onderwerpen. Elk museum en elke school hoort dit boekje in huis te hebben.
Didactics of the arts --- cultuureducatie --- didactiek --- cultureel erfgoed --- 476.43 --- erfgoed --- geschiedenis --- Didactiek van de kunst --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- didactische werkvormen --- Cultural property --- Educational aspects
Choose an application
Dit boek is zo opgezet dat het de weg wijst voor de eerste pogingen op het gebied van het poppentheater, maar ook een zeker grondslag biedt voor een zich intensief bezighouden met het medium poppenspel. De keuze is groot : bvb. hand- en stokpoppen, stokfiguren, dierfiguren en marionetten ; ook maakt men kennis met eenvoudige vormen van allerlei materiaal, die relatief gemakkelijk kunnen worden gerealiseerd, zoals wortelfiguren, vingerpoppen, figuren van groenten en Jan Klaassenkoppen van boetseerklei. Ook de opbouw van een stok- en handpoppentoneel, een eenvoudig marionettentoneel en een deurkozijntoneel wordt nauwkeurig beschreven. Schimmenspel en papiertheater komen ook niet te kort. Maar de voortreffelijkste uitrusting kan nog helemaal niet garanderen dat men ermee kan toneelspelen. Daarom worden in dit boek ook het spreken in het poppentheater, het hanteren van de verschillende figuren, muziek en geluid, alsook decor en belichting van een toneel behandeld.
Didactics of the arts --- Applied arts. Arts and crafts --- Theatrical science --- dramatische expressie --- poppenspel --- knutselen --- 792.97 --- 472.16 --- poppenspel, poppenkast
Choose an application
Didactics of the arts --- Manufacturing technologies --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- textiel --- Verftechnieken --- Drukken --- Textiel --- Batikken --- Linosneden --- Sjabloneren --- Zeefdruk --- Textiele werkvormen --- Schildertechnieken --- Druktechniek --- Batik --- Linosnede --- Textiele werkvorm --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Ecologie --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design
Choose an application
kalligrafie --- 003.077 --- 003.077 Schoonschrift. Decoratieve schriften. Kalligrafie --- Schoonschrift. Decoratieve schriften. Kalligrafie --- Drawing --- Didactics of the arts --- Writing --- tekenkunst --- 746 --- schrijfkunst --- praktijk van schilderen en tekenen, schrijf- en letterkunst
Choose an application
Onderwijs en cultuur kunnen veel bereiken door de handen in elkaar te slaan. Die overtuiging vormt het vertrekpunt van dit boek, waarin Onderwijscentrum Gent zijn visie op cultuur in onderwijs tastbaar wil maken. Waarin manifesteert zich net de kracht van cultuur, en wat zijn cruciale voorwaarden en succesfactoren om die kracht ten volle te laten spelen?Met het inspiratieboek wordt de lezer meegenomen in het project What?s my name?, dat in het voorjaar van 2017 liep met leerlingen van het PHTI in Gent. In samenwerking met verschillende culturele partners gingen de jongeren aan de slag rond thema?s als geboorte, naam, identiteit en rituelen. Het boek is opgezet als een virtuele tentoonstelling, waarin de lezer wordt meegenomen door verschillende expositieruimtes.?Cultuur in onderwijs? is een absolute aanrader voor al wie de verbindende en versterkende kracht van cultuur actief wil benutten: leerkrachten, schoolmedewerkers, cultuurwerkers, beleidsondersteuners, mensen uit vrijetijdsorganisaties en de sociaal-artistieke sector,?(Bron: www.acco.be)
Didactics of the arts --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Intercultureel onderwijs ; secundair onderwijs --- Onderwijs --- Cultuureducatie --- intercultureel onderwijs --- verbondenheid --- Sociology of culture --- Educational sciences --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- pedagogiek
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|